شور عزای حسینی در پارک فناوری پردیس

شور عزای حسینی در پارک فناوری پردیس

۱۴۰۳/۴/۲۸
عمومی

شور عزای حسینی در پارک فناوری پردیس

ماه محرم که فرا می رسد، فضای پارک فناوری پردیس هم مثل همه جای شهر تغییر می کند. کم کم بیرق های عزا برافراشته می شوند. در و دیوار پارک و شرکت هایش، به رنگ ماتم در می آید. برنامه های ویژه دهه اول ماه محرم هم در مسجد پارک برگزار می شود.

گوشه گوشه پارک فناوری پردیس را بگردی، روی دیوارها، سر در شرکت ها، کنار پنجره ها و حتی روی ماشین ها می توان نشانی از عزای امام حسین علیه السلام را دید. کارکنان و فناوران زیادی در پارک لباس سیاه عزا بر تن کرده‌اند و خیابان های پارک با بیرق های عزا، به استقبال این ماه رفته‌اند.

پیش از آغاز ماه محرم، مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها هم سیاه پوش می شود. برای دو ماه عزاداری و ابزار ارادت به خاندن وحی. از روز اول محرم هم صبح ها مجلس زیارت عاشورا در مسجد پارک برپاست، مجلسی مه به غیر از دهه اول ماه محرم، هر دوشنبه هم برپاست. مجلسی باصفا و بدون زرق و برق هایی که گاه ماهیت عزاداری را تغییر می دهند.

صبح ها کارکنان و فناوران پارک دور هم جمع می شوند تا با قرائت زیارت عاشورا، صبحگاهان خود را معطر به عصر حسینی کنند و با لقمه نانی سر سفره امام حسین علیه السلام، روز خود را آغاز کنند.

بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی امام جماعت مسجد پارک و عزاداری برپاست. تجدید عهدی با راه و روش امام حسین علیه السلام. امام جماعت مسجد در سخنان کوتاه روزانه خود، بخش های مختلفی از قیام عاشورا را تبیین می کند و پس از صحبت های امام جماعت، روضه خوانی و سینه زنی برپاست.

روزهای هفتم و هشتم محرم با حضور امام جمعه شهرستان پردیس، مجلس روضه خوانی برگزار می شود. بعد از سخنرانی هم روضه و اشک و سینه زنی، پالایش روح است.

خاصیت روضه امام حسین علیه السلام این است که پیراهن سیاه عزا، همه را یک رنگ می کند. در مجلس روضه پارک، فرقی ندارد مدیر باشی یا کارمند، نخبه باشی یا مدیرعامل یک شرکت با چند صد نفر نیرو، اینجا همه یک فصل مشترک دارند؛ اینان همه عزادار سیدالشهداء علیه السلام هستند.

مهمان شدن بر سفره امام حسین علیه السلام بعد از مراسم روضه صفایی دیگر دارد. اینجا همه نمک گیر پسر پیامبرند.

دهه اول محرم در پارک فناوری پردیس، مثل همه شهرهای ایران و بسیاری از نقاط جهان، با شور و شعور عزای حسینی توام است. همدلی و نشاط بعد از روضه، شروع فعالیت برای تولید امید است، امیدی برآمده از پالایش روح و جسم در روضه امام حسین. برای بالاتر بردن پرچم امام حسین؛ که هیچ پرچمی غیر کربلا بالا نیست...

اخبار مرتبط