خاطره‌‌ یک اردوی علمی دانش‌آموزی در پارک فناوری پردیس

خاطره‌‌ یک اردوی علمی دانش‌آموزی در پارک فناوری پردیس

۱۴۰۳/۵/۱
عمومی

خاطره‌‌ یک اردوی علمی دانش‌آموزی در پارک فناوری پردیس

شنبه ۳۰ تیر دانش‌آموزان دو مدرسه تهران، ساعاتی را در پارک فناوری پردیس در قالب یک اردوی علمی تفریحی پشت سر گذاشتند. یک اردوی شاد و مفرح که نکات آموزشی فراوانی در قالب آزمایش‌های علمی در آن مطرح شد. ما هم با این دانش آموزان همراه شدیم تا از این اردوی شیرین ثبت خاطره‌ای داشته باشیم. اما اردوهای دانش آموزی در پارک فناوری پردیس، سابقه‌ای طولانی دارد. تنها در سال 1402، بیش از 11 هزار دانش آموز و معلم از جای جای کشور از پارک بازدید کردند و در سال 1403نیز تاکنون این بازدیدها به 4 هزار نفر رسیده است.

بازدید از پارک فناوری پردیس به خودی خود جذاب است. اگر این بازدید، دانش‌آموزی باشد، شور و شوق این بازدید بیشتر است. روزهای آخر تیرماه ۱۴۰۳، پارک فناوری پردیس میزبان بیش از ۵۰ دانش‌آموز متوسطه اول از دو مدرسه «مسجدستان» و «شهید چمران» تهران بود. دانش‌آموزانی که فاصله تهران تا پردیس را به شوق بازدیدی علمی و تفریحی پشت سر گذاشته بودند و صدای شور و اشتیاق آنان ساعاتی در پارک فناوری پردیس می پیچید.

بازدید از موزه هوانوردی پارک فناوری پردیس اولین برنامه این گروه دانش آموزی بود. شوق حضور در کابین هواپیما و مشاهده نحوه عملکرد هواپیما در قالب آزمایش‌های علمی، بازدید دانش‌آموزان را به بازدیدی پرهیجان تبدیل کرد. آشنایی با نحوه عملکرد هواپیما، بخش‌های مختلف آن و نحوه مواجهه با خطراتی که در طول پرواز رخ می‌دهد، بخش‌هایی بود که دانش‌آموزان در موزه هوانوردی پارک با آن آشنا شدند.

بخش دیگری از بازدید این دانش‌آموزان، حضور در شرکت فن آموز بود. شرکتی عضو پارک فناوری پردیس که آزمایش ‌های علمی را در قالب برنامه‌های مفرح به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان این دو مدرسه در فن آموز، از نزدیک مفاهیم کتاب‌های فیزیک و شیمی خود را به صورت عملی درک کردند و لذت این مشاهده، مفاهیم بعضاً خشک را برایشان عینی کرد.

حضور در مسجد پارک فناوری پردیس و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آخرین برنامه این بازدید علمی و تفریحی بود. بچه‌ها بدون خستگی و خوشحال از یک بازدید پرهیجان آماده بازگشت به خانه بودند تا شاید خاطره این بازدید را برای خانواده و دوستانشان تعریف کنند.

اما اردوهای دانش آموزی در پارک فناوری پردیس، سابقه‌ای طولانی دارد. تنها در سال 1402، بیش از 11 هزار دانش آموز و معلم از جای جای کشور از پارک بازدید کردند و در سال 1403نیز تاکنون این بازدیدها به 4 هزار نفر رسیده است.

بنابراین بازدید از پارک فناوری پردیس برای سایر مدرسه‌ها و مجموعه‌ها هم امکان‌پذیر است. کافی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی techpark.ir/pages/p=20 مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط