ایجاد سامانه تلفن ابری برای توسعه ارتباطی شرکت‌ها

ایجاد سامانه تلفن ابری برای توسعه ارتباطی شرکت‌ها

۱۴۰۳/۵/۲
دست آورد ها

ایجاد سامانه تلفن ابری برای توسعه ارتباطی شرکت‌ها

مرکز تماس ابری همکاران که عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس است، توانسته با توسعه فناوری تلفن ابری، بستری جهت برقراری تماس‌های امن و بدون محدودیت جغرافیایی را برای شرکت‌ها فراهم سازد. کاهش هزینه‌ها در مقایسه با تلفن‌های سانترال رایج، ایجاد امکان تمرکز زدایی برای شرکت‌ها با اتصال تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی و سخت‌افزاری از جمله مزایای این سامانه تلفن ابری است.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، ایجاد یک مرکز تماس ثابت و بدون تغییر شماره، یکی از دغدغه‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. جابه‌جایی محل شرکت به دلایل مختلف، استفاده از یک تلفن ثابت مشخص را برای این شرکت‌ها سخت کرده است. فناوری تلفن ثابت ابری (CLOUD PHONE) یک سرویس مرکز تماس تلفنی است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌جای برقراری تماس از طریق سیستم‌های آنالوگ سنتی، تماس‌های تلفنی خود را بر بستر شبکه اینترنت ایران انجام دهید.

مرکز تماس ابری همکاران از مجموعه‌های مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس است که با توسعه فناوری تلفن ابری، دغدغه شرکت‌ها را برای ایجاد یک مرکز تماس کامل بدون محدودیت‌های جغرافیایی رفع کرده است.

خانی مدیرعامل این شرکت با اشاره به ایده اولیه راه‌اندازی تلفن ابری همکاران گفت: یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌های نوپا با آن مواجه هستند، تغییر محل استقرار شرکت است. مستأجر بودن این شرکت‌ها، امکان استفاده از یک مرکز تماس ثابت سانترال را کم می‌کند. به‌نحوی‌که با یک جابه‌جایی محل شرکت، هم شماره‌تلفن شرکت تغییر می کند، هم نیاز به سیم‌کشی‌های جدید برای راه‌اندازی تلفن سانترال است. مشکلی که ما نیز با آن مواجه بودیم و ایده اولیه ایجاد مرکز تماس ابری از اینجا شکل گرفت.

وی افزود: باتوجه‌به دانشی که در مجموعه شرکت وجود داشت، ایده تلفن ابری همکاران را در سال ۹۸ ارائه دادیم و نخستین نسخه این مرکز تماس ابری در سال ۹۹ به بازار عرضه شد. از ویژگی‌های مرکز تماس ابری همکاران، رفع محدودیت‌های جغرافیایی، عدم نیاز به سخت‌افزارهای رایج مراکز تماس و ثابت‌بودن شماره‌های تماس در صورت تغییر محل است.

مدیرعامل شرکت طرح و توسعه پردازش همکاران در خصوص نحوه فعالیت این مرکز تماس گفت: در این مرکز تماس همه امکاناتی که یک مرکز تماس فیزیکی دارد، قابل‌استفاده است که از آن جمله می‌توان به قابلیت ضبط مکالمات، منوی صوتی، ایجاد شماره داخلی، دفترچه تلفن مرکزی و نمایش شماره‌تلفن تماس‌گیرنده اشاره کرد.

خانی ادامه داد: با پخته‌تر شدن مرکز تماس ابری همکاران، در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مجموعه از امکانات متنوع این مرکز تماس استفاده می‌کنند. برنامه ما در ادامه فعالیت کسب سهم بازار بیشتر، ایجاد پایداری بالاتر و ارائه ماژول‌های مختلف از جمله ماژول هوش مصنوعی کنترل کیفیت است که در سال ۱۴۰۳ این موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان از فعالیت ۱۲ نفر در این مرکز تماس ابری خبر داد و گفت: حضور در پارک فناوری پردیس علاوه بر هم‌افزایی دانشی و فنی، امکان استفاده از سرورهای مستقر در پارک را برای ما فراهم کرده است که به پایداری سیستم کمک کرده است. از سویی سرویس تلفن ابری همکاران را به شرکت‌های مستقر در پارک عرضه کرده‌ایم که چندین شرکت از این قابلیت استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مراکز تلفن ابری به‌عنوان جایگزینی نوین برای سیستم‌ مرکز تلفن‌های محلی مانند ویپ و سانترال، بدون نیاز به سخت‌افزارهای پیچیده و تنها با استفاده از اینترنت، امکانات گسترده‌ای را برای توسعه ارتباطات شرکت‌ها فراهم کرده‌اند. این مراکز بدون تنظیمات پیچیده و با سرعت بالا می‌توانند نیازهای ارتباطی سازمان‌ها را پوشش دهند. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره مرکز ابری همکاران می‌توانند به نشانی https://hamkaran.cloud  مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط